Sport kosztuje

krzeslaSport, zwłaszcza ten zawodowy, generuje olbrzymie koszty. Nie od dziś więc wiadomo, że by osiągać sukcesy w jakiejkolwiek dziedzinie sportu, potrzebny jest duży zasób finansowy, najczęściej pochodzący od sponsorów.

Sponsoring w sporcie, to już dziś rzecz naturalna. Sponsorzy obejmują swoją opieką określone kluby, od siatkarskich, poprzez piłkarskie, czy z innych mniej popularnych dyscyplin sportowych. Sponsoring może dotyczyć też określonych zawodników, zarówno tych utytułowanych, jak i tych świetnie rokujących, czy obiekty sportowe. Świetnym przykładem takiego sponsoringu właśnie, jest Osram – w tym przypadku: Osram partnerem Stadionu Narodowego.

Sukces w sporcie bez zaplecza finansowego, jest dziś w zasadzie niemożliwy. Sport generuje nieprawdopodobnie wysokie koszty. Pieniądze potrzebne są na wszystko: od profesjonalnego stroju sportowego, sprzętu, aż po kosztowne treningi, wykwalifikowane zaplecze (trener, fizjoterapeuta, dietetyk, etc.) po sporo kosztujące treningi, wyjazdy na zgrupowania, itp. Wszystko to sprawia, że uprawianie sportu na poziomie zawodowym, to dziś prawdziwy finansowy wysiłek, na który stać niewielu. Dlatego sponsorzy są pozyskiwani dosłownie zewsząd, a każdy jest na wagę złota.

Na co mogą liczyć w zamian? Na olbrzymią reklamę podczas zawodów, turnieju, czy wydarzeń sportowych. To dwustronne korzyści, z których zdają sobie sprawę zarówno jedni, jak i drudzy. A w związku z tym w sponsoring sportowy zaangażowani są nie tylko prywatni przedsiębiorcy, ale i Skarb Państwa.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.